söndag 12 december 2010

Home alone

Jag är ensam hemma, och det har varit en bra helg, och bäst av allt är att den inte är slut än. Ikväll blir det julbord i Bygdsiljum och jag ska äta ihjäl mig. Igår hade jag och Vanessa kioskvältarrulle/James Cameron/mastodontfilms-maraton och såg både Avatar och Titanic efter varandra. Vi åt paella och valnötsbröd med tapenad och drack glögg, åt pepparkakor, chips och choklad. Och drack några obligatoriska koppar te. Sen var vi mätta.

I fredags var jag ledig och själv hela dagen, skön skön dag. Gjorde maffig mat och hade tv-dinner framför idolfinalen. Tror aldrig jag sett den mol allen. Men det gjorde ingenting. Jag pratade ju en liten stund i telefon, icke att förringa.

Sen ska bara nästa vecka avverkas och sen får jag fara till Boden. Och vara ledig en. hel. vecka. Jag föreställer mig hur allting ska bli och får höga förväntningar, och det är nog aldrig bra, ska tagga ner lite. Men längtar ändå. Det är för långt mellan gångerna.

Jul, på ett nytt ställe, utan en människa som varit med alla. andra. jular. Alla.

Men jag får träffa alla viktiga som är kvar. Tack och lov för det. Snart ses vi!

Inga kommentarer: