söndag 22 augusti 2010

kaffe och film

Jag har sett en film ikväll där två veganer spelar huvudrollerna: "Brothers". Tobey Maguire och Natalie Portman är båda veganer, och filmen var bra, mycket mer engagerande och gripande än vad jag trodde att den skulle vara. Detta har troligtvis ingenting att göra med skådelspelarnas kostvanor, det var mer tänkt som kuriosa.

Jag dricker mycket sällan kaffe nuförtiden, men i helgen blev det både en och tre latte på Icas sojamjölk som jag aldrig köpt förut - jag köper nämligen mycket sällan sojamjölk - och det var gott med en Delicatoboll till. Aah. Mmm.

Imorgon inleds min sista arbetsvecka på fina arbetsplatsen, och på tisdag far jag mot Hömyrfors där jag ska spendera ett par dar med min rara moster. Det blir fint tror jag. Längtar till den där lilla byn där min mamma och min mormor och min morfar växte upp, och där mormors mor gjorde så mycket hon kunde av det lilla hon hade för att alla skulle bli mätta. Vackra, älskade Hömyrfors.

Jag har varit vaken i ungefär tolv timmar nu så jag kan ju fetglömma det där med att kunna sova inom de närmaste tre timmarna, typ. Jag får läsa lite "Luftslottet som sprängdes" i väntan på John B. Och dricka en kopp te. Och vara trött som sattan på jobbet imorgon.

5 kommentarer:

Maria sa...

Tänkt se brothers,verkar vara en bra film, sett reklam på den. Hoppas allt är bra i Ume. Krama

Maria sa...

Vad roligt och mysigt att fara t Hömyrfors :) Hoppas ni får trevligt du och din moster! Glöm inte att städa ;) Love U girl! Krama

Essa sa...

Åh, du är tillbaka. Jag har tänkt på dig och kikat in här med jämna mellanrum. Men inte sagt något, jag har tänkt att det tar tid, så jag har bidat min tid. Precis som du formulerar dig: "livets förutsättningar för alltid förändrade och förlusten totalt obeskrivbar". Men jag blev så varm av att se ett nytt inlägg från dig. Och precis som Anna och Maria redan skrivit så är du fantastisk med ord. Jag hade ju nöjet att skriva uppsats med dig ;) Älskar dig!

Maria sa...

Nu har jag sett Brothers...eller det var ett tag sedan. Den var bra. Lite sorglig! Väntar på att du ska uppdatera din blogg :) Syns nästa helg! Längtar! Krama

Maria sa...

Väntar fortfarande på att du ska uppdatera din blogg.... :)